Vinnare

Årets bästa sponsring 

NattVasan
SILVA Sweden, Vasaloppet

Motivering: Ur en klassisk rättighet skapades en ny produkt som belyser möjligheterna till träning under dygnets alla timmar. Trenden med aktiv livsstil i kombination med bred lansering och pålitlig "reason to speak" gav ett fantastiskt genomslag. De har belyst en produkt på ett unikt och modernt sett som få tidigare upplevt.
Se deras tacktal HÄR  

 

Årets rättighetsinnehavare 


Gothia Cup
BK Häcken, Rättighetsbyrån
Motivering: En lokal företeelse som blivit global. De har skapat världens största plattform för ungdomar och utvecklat en stark kommersiell mötesplats som genererat resultat för både opinionsbildare och sponsorer. De är en ledstjärna inom gräsrotsidrotten och en dröm för många sponsorer, flickor och pojkar.
Se deras tacktal HÄR 

 

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

#Hatahat
Telia, Stiftelsen Friends
Motovering: I dessa trolltider har de lyft samhällsfrågan genom att engagera sig i ett problem som ligger nära deras tjänst. Som ledande aktör har de gjort ett tydligt ställningstagande som resulterat i ett stort engagemang, opinionsbildning och trovärdighet. Tack för att ni bidragit till ett kärleksfullare klimat på nätet.
Se deras tacktal HÄR 

 

ÅRETS EVENT B2B

Webbdagarna Stockholm

IDG, Springconf

Motivering: Genom en genomtänkt kommunikation och ambition att göra skillnad har de lyckats attrahera rätt målgrupp till en mötesplats med fokus på kunskap, inspiration och affärsnätverk. Konceptet bidrar till att såväl svenskt näringsliv som deltagare kan ligga i framkant inom den digitala affärsutvecklingen.
Se deras tacktal HÄR 

 

ÅRETS EVENT B2C

Barncancergalan - det svenska humorpriset

Barncancerfonden, FLX, DNS - Kanal 5

Motivering: För att lyckas kombinera humor och största allvar krävs det mod och skicklighet. Formatet engagerade svenska folket i rätten till friska unga liv samtidigt som det bidrog med både skratt och gråt. Ni lyckades överträffa era mål med råge och sätta nya rekord både vad gäller informationsspridning och insamling. 
Se deras tacktal HÄR 

Årets interna event 

Fastighetsbyråns 50 årsjubileum - Fifty shades of great

Minnesota Communication AB, Fastighetsbyrån

Motivering: Genom att ta intern kommunikation på allvar lyckades de inspirera och motivera människor till att göra sitt dagliga jobb ännu bättre. Med mod, engagemang och kreativ inramning lyckades de skapa och genomföra ett jubileum som tog sig närmare deras vision och önskade budskap - Det mest rekommenderade företaget i Sverige.
Se deras tacktal HÄR 

 

ÅRETS LÅNGSIKTIGA

Arla kosläpp

Le Pacte, Arla

Motivering: För 13 år sedan skapade de en ny svensk tradition som idag är ett självklart vårtecken för många barnfamiljer. Eventen har snabbt blivit fler och större för varje år och över tid har man lyckats förändra mediabilden till sitt naturliga ursprung med kärlek och välmående. Traditionen är här för att stanna!
Se deras tacktal HÄR 

 
ÅRETS INTERNATIONELLA

Child4Child

Garbergs, Childhood Cancer International 

Motivering: Med en tydlig insikt kring målgruppens vilja att hjälpa andra har de skapat en aktivitet som både berört och engagerat globalt. Perfekt tajming, rätt plattformar och kreativa samarbeten bidrog till en enorm spridning och ett resultat som är väl värt att se och lyssna till, om och om igen. 
Se deras tacktal HÄR 

 

ÅRETS HANTVERK

The Scania Clock

TBWA Stockholm, Scania

Motivering: Ett hantverk med hög precision och en klockren produktion som påvisar en av branschens största utmaningar. Tiden är skillnaden mellan förlust och framgång. Denna lansering krävde hög nivå av logistik, beräkning och exakt noggrannhet, 24 timmar non stop.
Se deras tacktal HÄR 

ÅRETS DIGITALA

Los Santos Pride

Garbergs, Stockholm Pride

Motivering: En trojansk häst i en digital machovärld. Med uppdraget att sprida kärlek och jämlikhet i ett av världens mest populära spel lyckades de nå spelare världen över att delta i en oslagbar parad. Tillsammans visar de att kärleken alltid segrar över hatet.
Se deras tacktal HÄR 

Årets nytänkande 

Läkerol let´s talk
Cloetta Sverige AB, KING, IUM, POST STHLM

Motivering: Genom att utgå från Sveriges mest aktuella samhällsfrågor lyckades de göra en koppling som re-vitaliserade varumärkeslöftet och som samtidigt skapade ett socialt engagemang i ny tappning. Högaktuellt, modigt och nytänkande! 
Se deras tacktal HÄR 

 

 

Årets endorsement  

Henkes hårresande meddelande

Jung Relations, HardHat, MediaCom

Motivering: Det här blir kanske lite hårdraget - men juryn tyckte som fansen: Den här ambassadören bär mycket på sina axlar, inte bara mjäll och sin tvillingbror - utan hela varumärkets framgång.

Se deras tacktal HÄR

 

Årets mest kreativa lösning

Statue of integrity

Ord&Bild Reklambyrå

Motivering: Är du kreativ behöver du inte alltid skrika högt. Genom att gömma undan, för att hamna i centrum, lyckas man skapa stor spridning i såväl bredd som sociala medier. Med en idé och ett genomförande värdigt en legend lyckas man skapa årets mest kreativa lösning. 
Se deras tacktal HÄR