ÅRETS EVENT B2B

The Scania Clock
TBWA Stockholm

Att vara på rätt plats i rätt tid, kan inom fjärrtransport vara skillnaden mellan förlust och framgång. Vid lanseringen av Scanias nya generation lastbilar och tjänster lät de därför anta en av branschens största utmaning - kampen mot klockan.

På ett övergivet flygfält skapade de tillsammans med 14 lastbilar och 90 förare världens första klocka - av lastbilar. I 24 timmar höll de tiden på minuten.

 

DI start up tour
Onemotion IMC

Den svenska internet- och startupscenen är hetare än någonsin. Onemotion gav sig där av ut på en Sverigeturné på jakt efter morgondagens framgångssagor i den digitala ekonomin. Jakten på nästa techsuccé var ett event med intressanta keynotes, diskussioner och en pitchtävling som hyllade Sveriges vassaste tech-startups. Publiken var med och röstade fram vinnaren. Detta var Sveriges första nationella startup-tour och mobilisera med nästa generation av globala Techbolag. 

 

EMC Moves you - creating the digital future together
Xtended Event 

Med minutiös detaljprecision & genomgående internationell höjd lyckades Xtended Event överträffa EMC/Dells förväntningar och levererade ett exklusivt tvådagars event där de samlade deras viktigaste kunder i Europa på managementnivå. Målet var att skapa ett event med fokus på digital innovation, unika upplevelser och inspiration. Strategiskt viktiga val gällande utförande & innehåll var avgörande då ambitionen var att överträffa föregående års succé då de höll eventet i Vatikanstaten.

 

Tele2 LIVE NETWORK
PS Communication, Tele2 Sverige 

Med Tele2 Live Network maximerade Tele2 sin närvaro på Tele2 Arena och partnerskapet med Live Nation. De skapade ett format där de mötte sina kunder och partners i en inramning som blandade business och pleasure. 

De bjöds på underhållning i världsklass samtidigt som de fick ta del av en spännande gästtalare och paneldiskussioner om aktuella ämnen. Formatet bjöd in till samtal i en avslappnad inramning och var ett nytt sätt för Tele2 att stärka sina affärsrelationer och sin varumärkeskännedom.

 

Webbdagarna Stockholm
IDG, Springconf

Webbdagarna har sedan starten 2005 etablerat sig som Sveriges ledande event och mötesplats för alla som arbetar med digitala kanaler. Deras ambition var är att hjälpa sina deltagare att rusta sig för den digitala transformationen genom kunskap från deras talare och nätverkande med varandra och våra partners. Mål var att varje event ska göra skillnad - för svenskt näringsliv och för varje enskild deltagare - och på så vis hjälpa Sverige att ligga i framkant inom den digitala affärsutvecklingen.