ÅRETS INTERNA EVENT

Fastighetsbyråns 50 årsjubileum - Fifty shades of great
Minnesota Communication AB, Fastighetsbyrån

"Med mod, engagemang & ödmjukhet bröt de ny mark & skapade en aktivitet som går till historien". Så avslutades motiveringen när Minnesota vann Fastighetsbyråns pris Årets Leverantör-16. Att skapa & genomföra ett jubileum har gjorts förut. Konceptet "Fifty Shades of Great" skapade spänning inför eventet och ett genomförande med en röd tråd, som överträffade högt ställda förväntningar. Det resulterade i att Fastighetsbyrån tog ett rejält kliv mot visionen-det mest rekommenderade företaget i Sverige. 

 

Circle K GO on 2016
Just Cruzin Production AB, Circle K

Hur berättar man för sina anställda om varför man byter ut ett av Sveriges mest kända och uppskattade varumärken och hur går man från förståelse till engagemang och stolthet? Att lyckas få med energin hela vägen från internt event ut till sina kunder, med enorm entusiasm, ärlighet, glädje och en gnutta ödmjukhet är imponerande. När Statoil skulle bli Circle K var den viktigaste målgruppen de egna stationsanställda i utrullningen mot kunder och stationer i hela Sverige.

 

Tele2 AWARD
PS Communication, Apartment5

Tele2 arrangerar årligen en award för att belöna framstående medarbetare. Under 2016 gjorde man det med förändrade förutsättningar. En större omorganisation hade ägt rum under året, ett konkurrerande bolag med 800 medarbetare hade nyss förvärvats samtidigt som det nya huvudkontoret skulle invigas. Lösningen fanns i Tele2:s egen vision - vi förvandlade den traditionella prisutdelningen för företagets 2 400 anställda med innovativa inslag som visade att Tele2 lever som man lär.

 

Black is back
Contrast AB

Hiab kom till Contrast med två utmaningar: "Vi vill göra en intern produktlansering som boostar försäljningen. Vi vill också få personalen att känna stolthet över varumärket igen". Utifrån företagets kärnvärden skapade de ett utbildningsprogram som, vid sidan av kunskap, gav varumärkesupplevelser i varje detalj. Resultatet slog förväntningarna: Kostnaden för omställning av produktionen sänktes med två tredjedelar (66%). Varumärkesarbetet inspirerade personalen att ordna egna kundevent världen över.

 

Vinterkonferensen
Nordic Choice Hotels, United Stage, Playroom Event

Nordic Choice Hotels bjuder årligen in 3000 medarbetare från hela Norden för att bygga deras kultur. Vinterkonferensen är årets stora vitamininjektion samt grundfundamentet i hur de bygger och firar deras kultur. Intressanta föredrag av interna och externa krafter som varvas med musik, mässa där deras leverantörer ställer ut och inte minst fest. Vinterkonferensen lämnar du trött men fylld av energi, mod och begeistring.