ÅRETS INTERNATIONELLA

Svenska simhjältar - Coca Cola Sverige OS Rio 2016
Isobar Sweden AB, Carat Sverige, UMG

Inför OS i Rio ville Coca Cola i den globala kampanjen thatsgold fånga elit- men framförallt vardagens prestationer som ger "guldkänslor". Konceptet blev Svenska Simhjältar - en hyllning till OS prestationer men framförallt hjälteinsatser som när ett barn klarar sitt första simtag. Jonas Karlsson kontrakterades för reportage, krönikor och liveblogg och en helintegrerad kampanj i allt från TV till butik och event gav rekordresultat och varumärket Coca Cola nådde den högsta nivån på över ett år. 

 

Child4Child
Garbergs, Childhood Cancer International 

I januari sjöng över 900 000 barn refrängen till den specialkomponerade låten We Are One för att uppmärksamma barncancer. Den officiella versionen, med barnens röster, släpptes på Internationella barncancerdagen på Spotify, iTunes och Apple Music.

 

OLED is the new black
Brand Experience Scandinavia AB

Sedan OLED introducerades på den Nordiska Marknaden har LG arbetat hårt för att nå ut till konsumenterna med att erbjuda världens bästa TV-teknik. 2016 var året då de verkligen ville sätta OLED på den nordiska kartan. Länge har man varit tvungen att bli övertalad om att den ena tekniken är bättre och mer framtidssäker än den andra utan att egentligen se skillnaden. Men hur skulle LG få konsumenter som ej besöker butiker att uppelva OLED? Vi skapade konceptet OLED is The New Black.