Telia i fjällen - Rockgondolen

Telia i fjällen - Rockgondolen

PS Communication och Telia

 

Telia har sen lång tid tillbaka utnyttjat de svenska fjällen som en viktig marknadsföringskanal under vinterhalvåret. Utmaningen 2008 var att hitta en unik och ej tidigare utnyttjad yta som skapade uppmärksamhet men som samtidigt inte störde. Förutom att driva försäljning på plats i Åre var ett viktigt syfte med satsningen att skapa en snackis hos en yngre, vintersportintresserad målgrupp. Den specialdesignade Rockgondolen utgjorde en kreativ och originell lösning, tydligt ihopkopplad med musiksatsningen på nätet.

 

Med Skistar som samarbetspartner fick Telia 2008 möjlighet exponera sina budskap i Åres pister. Rättigheten inkluderade också möjligheten att profilera en av gondolerna i den nybyggda liften VM8. Förutom att generera buzz ville Telia också visa prov på service och skapa en för gäster oväntad möjlighet att få bekanta sig med Telias musiktjänster på Internet. Lösningen blev en specialdesignad Rockgondol. En gondollift omprofilerades med skinn, nitar, gitarrer och blixtar. Gondolens passagerare kunde välja sin favoritmusik under färden upp mot pistens topp.

 

Den enda investeringen som gjorts i kommunikationen var invigningen, som Skistar gjorde reklam för. Rockgondolen skapade stor uppmärksamhet i Åre; 80% av de tillfrågade har uppmärksammat Telia i Åre och samtliga var positiva till deras närvaro.

 

 

 

 

Bild
Bild