100-wattaren 2010

100-wattaren 2010
100-wattaren 2010

100-wattaren 2010

Eventum och Sveriges Annonsörer

 

100-wattaren skulle fira 20-årsjubileum och från arrangörshåll ville man förflytta tävlingen från en långdragen, traditionell och lite högdragen prisutdelning till ett avslappnat och mer tempofyllt evenemang. Förutom att attrahera fler kreatörer ville man från Sveriges Annonsörers och Komms sida dessutom hitta en större tydlighet kring vinnarnas kampanjresultat.

 

Stor vikt lades vid att ge sponsorerna utrymme som stämde in med det nya, mer tempofyllda konceptet. Ett samarbete med F12-gruppen inleddes där F12 fungerade som exekutiva producenter kring detaljer som dukning, scenografi och ett exklusivt menyupplägg. Kvällen bjöd på det bästa från F12-gruppens 12 olika restauranger. Menyn presenterades i ett koncept om nio rätter; tre förrätter, tre huvudrätter och tre desserter serverades i anpassade glas. Huvudsponsorn Aftonbladet byggde en lounge och annonserade årets vinnare via löpsedlar på efterfesten. Tele2 visade upp sin 4G-teknik genom ett livesänt humorinslag direkt från Sergels Torg. Ett antal kreatörer från några av de största reklambyråerna engagerades som "Byrå-DJ:s" med syftet att äga musiken under fördrink och efterfest.

 

I samarbetet med uppdragsgivaren togs beslutet att öka tempot i prisceremonin genom att endast dela ut förstapriser, 100-wattare i årets sex kategorier på scen (jämfört med tidigare år då även 50-och 75-wattare presenterats från scenen). Under det gemensamma värdeordet "uppdaterat" lyckades man skapa ett mer tempofyllt evenemang, ökad tydlighet kring vinnarna och partnerskap som både uppmärksammades och uppskattades av gäster och bransch.

 

tillbaka