BEYOND

Beyond
Beyond

Beyond

Bodén & Co/Rewir och Stockholmsmässan

 

2010 slog Stockholmsmässan upp portarna till sin nya E-hall och ville därmed etablera sig som den ledande mötesplatsen i norra Europa. Invigningen skulle positionera mässan som en flexibel, fräsch och modern anläggning och ett innovativt företag som kan berätta om trender och är med och utvecklar framtidens möten.

 

I samarbete med Stockholmsmässan och Stockholm Visitors Board gjordes en global studie kring ämnet "Framtidens möten". En workshop med projektledare och ledningsgrupp gjorde sedan en konsekvensanalys och utifrån detta sattes det konceptuella temat "Beyond". Invigningen drog nära tusen gäster från mässans olika prioriterade målgrupper och innehöll en mängd inslag som skulle kommunicera ett banbrytande budskap. Möbeljonglörer, foot workingz-dansare från Chicago, luftakrobatik från Salong Giraff, en Fredrik Swahn-ledd multimediaupplevelse kring Stockholm som mötesdestination och en omtalad megafreeze-flashmob var några av de saker som mötte deltagarna. Efter eventet följdes Beyond-temat bland annat upp vi en interaktiv konferens för mässans samtliga anställda där resultaten från den globala mötesstudien levandegjordes.

 

Från en nollmätning innan invigningen levererades en förflyttning på 23,4 % i perception kring nytänkande och innovation (mål 10 %). Beyond- konceptet har blivit ett varaktigt förhållningssätt och lever vidare hos ledning, medarbetare och underleverantörer.

 

tillbaka