GULDLÅDAN 2010

Guldlådan 2010
Guldlådan 2010

Guldlådan 2010

PS Communication och Posten

 

Syftet med DR-tävlingen Guldlådan är att öka attraktiviteten och höja statusen för DR som medium samt skapa större volymer av DR som skickas med Posten. Huvudbudskapet för Postens DR-aktiviteter 2010 var "Kom närmare med DR". För att attrahera en mycket svårflirtad reklambransch och gestalta närhetsbudskapet skapades konceptet "Hemmafest" för 2010 års upplaga av Guldlådan.

 

Eventet bestod av en seminariedel följt av prisutdelning och fest. Målgrupp för evenemanget är byråer, reklamköpare, beslutsfattare, reklamskolor och branschorganisationer; i lokalen fanns under kvällen representanter för 2,3 miljarder i medieinvesteringar. I en rå lokal byggdes en lägenhetsliknande miljö upp och stort fokus lades på att skapa så stark hemmakänsla som möjligt. I vardagsrummet käkade man popcorn och kollade på gamla Elvis-konserter på video, i sovrummet kunde man hänga på sängen eller vid sminkbordet, i köket (där de flesta ju hamnar...) samlades man vid kylen och så vidare - allt för att gestalta direktreklamens personliga karaktär och närheten till den hemmamiljö som den konsumeras i.

 

Hela eventet har integrerats med Postens övriga kommunikation kring DR och personaliserade VIP-inbjudningar skickades ut med individuella budskap. Målsättningar gällande antal deltagare, pr-utfall och betyg för gala/prisutdelning nåddes eller överträffades. Med ett välskräddat genomförande använde Posten eventets styrkor i mediemixen för att visa kraften i DR.

 

tillbaka