MANPOWER FESTIVAL

Bild
Manpower Festival
Manpower Festival

Manpower Festival

Eventum och Manpower

 

Efter två tunga år med lågkonjunktur som slagit hårt mot bemanningsbranschen behövde Manpower ingjuta kraft, mod och framtidstro hos medarbetarna. Manpower Festival genomfördes på klassisk mark i Hultsfred. Med 250 tvåmannatält, en egen Rocklada, grill på stranden och nattbad tog man sig an utmaningen att levandegöra positionen som driven marknadsledare för personalen.

 

Festivalupplägget blev en metafor för engagemang, kreativitet och, framför allt, gemenskap. Affischer i rockfestivalsmanér skickades ut till alla kontor för att bygga förväntan och väl på plats möttes deltagarna av ett klassiskt festival-tältläger. Konferensdelar med olika budskapsrelaterade teman leddes av Adam Alsing. Rockkonsert med Rydell & Qvick och körsång med Caroline af Ugglas kombinerades med diskussioner med kunder, partners och en marknadsledare av sitt slag; Bert Karlsson. Efter avslutad "festival" packades all tältutrustning in i en lastbil från Humanbridge med destination Östeuropa och välgörande ändamål.

 

Festivalupplägget fick genomgående höga betyg från deltagarna och Manpower lyckades skapa ett sammanhang för dialog som uppfattades som genuint, äkta och avslappnat. 82 % av medarbetarna ansåg att de efter eventet fått en tydligare bild av vart Manpower är på väg och 88 % upplevde att de är en viktig del av Manpowers framgång.

 

tillbaka