ATG SOMMARTRAVET

Bild
ATG Sommartravet
ATG Sommartravet

ATG för ATG Sommartravet

(Byrå: S&B)

 

Sommaren är en höjdpunkt för travintresserade. 60 000 besöker deltävlingarna i V75-serien i juli och ytterligare 1,5 miljoner fans lever med i och konsumerar travet via olika medier. Utifrån temat "Gemenskap som ger folkfest" ville ATG förhöja upplevelsen för sin främsta målgrupp: travfantasterna. 2010 lanserades Sommartravet, en samlingsplats för travintresserade under en period då trav är som mest lättillgängligt.

 

För att fånga upp och konceptualisera passionen på plats paketerade ATG och Svensk Travsport den högintressanta sommarperioden under konceptet Sommartravet. Travet delades in fem deltävlingar som kulminerade i en särskild final i augusti där "Sommarens segrare" korades. Val och fokus för sponsorbearbetning utgick från förmågan att tillföra värden och innehåll för travpubliken. Tre fokusområden skapades för aktivering: att binda ihop Sommartravet över tid, att ge en bättre kundupplevelse på plats samt att ta Sommartravet till de som inte är på plats. Utifrån detta skräddarsyddes samarbeten som passade sponsorernas målsättningar. Sponsorerna fick exklusivt ägarskap av olika teman och leverantörspartnerskap i för projektet nödvändiga tjänster.

 

Sommartravet inkluderade alla delar i travintresset, såväl sportslig dimension, marknadsaktiviteter som spelmöjligheter. 67 226 personer besökte de sex deltävlingarna - en ökning med 11 % mot tidigare somrar. Flera av sponsorerna förlänger och/eller utökar samarbetet inför 2011 då evenemanget genomförs med ännu fler tävlingar och aktiviteter.

 

tillbaka