TELENOR SOUNDS OF FREEDOM FESTIVAL

Bild
Telenor Sounds of Freedom Festival
Telenor Sounds of Freedom Festival

Telenor Sounds of Freedom Festival

Telenor, Lowe Brindfors och Meetmasters

 

Telenor har bytt varumärke flera gånger under senaste åren vilket komplicerar förankringen internt. 2010 satsade man stort för att hitta en intern glädje och ett engagemang för varumärkeslöftet "Mobil Frihet - lite mer som du vill ha det". Konceptet blev "The Sounds of Freedom Festival", en intern festival som skulle tydliggöra känslan och styrkan i valfrihet.

 

Festivalaffischer skickades ut lokalt och en digital frågelåda lät deltagarna kommunicera med organisationen inför eventet. 1920 anmälda deltagare fördelades på fem genomföranden runt om i landet. Festivalkonceptet gestaltade den valfrihet som utgör grunden i Telenors varumärke och lät deltagarna välja vad de ville se, göra och äta. På festivalområdet samsades festivaltält med "Stora scenen", där representanter från samtliga divisioner och delar av Telenor aktiverades tillsammans med konferencieren Fredrik Wikingsson och livebandet The Freedom Band. Deltagarna kunde gå backstage och träffa ledningen. Livemusik varvades med DJ-set där deltagarna valt musik via anmälningssidan.

 

Efter avslutat event fick ledare och gruppansvariga med sig en verktygslåda för att kunna ta informationen vidare i organisationen. Uppföljning efter eventen visar på en överlag mycket positiv respons från deltagarna. 98 % upplevde tydlighet kring vikten av varumärke för att lyckas och 96,2 % tycker det är tydligt vad Telenors varumärkeslöfte innebär.

 

tillbaka