adidas feta dj-skola

adidas feta dj-skola

adidas feta dj-skola

adidas och Jung Relations

 

Med fokus på "passion" lanserade adidas 2011 den globala kampanjen "All in". Kommunikationen skiftade fokus från produkter till känslor, med passion som gemensam nämnare - en mötespunkt för alla, oavsett om passionen kretsar kring basket, fotboll, musik, konst eller dans. I Sverige förankrades budskapet lokalt av en rad varumärkesambassadörer samt eventet "adidas feta dj-skola".

 

För att engagera en yngre målgrupp anlitades ambassadörer som Ola Toivonen (fotboll), Mika Edin (skateboard), Ikaroz (grafitti) och Rebecca & Fiona (musik). De sistnämnda engagerades även i framtagandet av en dj-skola för ungdomar mellan 16-20 år (från hela Sverige) som ville förverkliga sina drömmar om att bli djs. En ansökningssajt lät sökande berätta om sin musiksmak, skicka in sina motiveringar och interagera med likasinnade. 20 vinnare flögs till Stockholm och Fotografiska, där de under en fullspäckad dag fick lära sig allt om dj:ing från en rad dansmusikgurus och dj-profiler. Teoretisk undervisning varvades med praktik och dagen avslutades med uppvisning, middag och klubbavslutning med Rebecca & Fiona (för de som hade åldern inne).

 

Över 1 100 ungdomar, varav en anmärkningsvärt stor del (80 %) unga tjejer sökte till dj-skolan. Eventet uppmärksammades av bland annat Rodeo, Svenska Dagbladet, Sveriges Television och över 3000 nya, engagerade fans på Facebook. 31 % av målgruppen uppgav att de var "intresserade" eller "mycket intresserade" av att köpa adidas - en ökning på hela tio procentenheter sedan kampanjstarten.

 

 

tillbaka