Eniro Moment

Eniro Moment

Eniro Moment

Eniro, Håkanson United och Eventum

 

2011 stod Eniro inför utmaningen att förbättra sitt rykte hos annonsörerna och vinna de mindre företagens förtroende. Lösningen byggdes kring insikten att en förändrad attityd till Eniro är viktigare än ökad kännedom. Genom att paketera ihop sina sponsringsrättigheter med sina egna tjänster satte Eniro sina kunder i strålkastarljuset - ett riktigt Eniro Moment.

 

Med Eniro Moment, ger Eniro små men viktiga lokala företagskunder möjligheten att synas och samverka i samband nationella och lokala toppidrottsevenemang. Istället för att använda sina sponsringsrättigheter för egen del gav Eniro bort all exponering till sina lokala annonsörer. Eniros kunder på en rad orter runt om i Sverige fick arenaexponering under matcher, biljetter för egna kundaktiviteter och förstärkt exponering på eniro.se. Eniro gav sin målgrupp en möjlighet och en yta att i sin tur engagera och umgås med sina kunder. Med Eniro Moment ville Eniro visa att man brinner för sina kunders affärer och vill hjälpa dem att få fart på sin business.

 

2011 hade över 100 företag och 700 företagskunder ett Eniro Moment på landskamper i fotboll, allsvenska fotbollsmatcher och elitseriematcher i ishockey. 44 % av kunderna har en förbättrad bild av Eniro efter evenemanget. Hos de företag som blev uppgraderade ökade trafiken till webben i snitt med i snitt 35 %. Eniros säljkårhar dessutom fått konkreta kundcase som bevisar effekten av att annonsera i Eniros kanaler.

 

tillbaka