Mitt kök

Mitt kök

Mitt kök

TV4

Konceptplattformen Mitt kök har utvecklats av TV4-gruppen i samarbete med Visit Sweden, med fokus på att lyfta den svenska genuina matkulturen. Genom att öka kännedomen om svenska smaker och få svenskar att känna stolthet över vad Sverige har att erbjuda i form av råvaror ger TV4 sina programsponsorer en utökad plattform för meningsfull och engagerande aktivering utanför tv-rutan.

 

Mitt köks sponsorer verkar i linje med konceptets vision och är svenska producenter som står för ett genuint intresse för mat och dryck. Aktiveringsplattformen ska primärt ge sponsorer genomslag i form av ökad försäljning, och sekundärt även kännedom och preferens för varumärket genom association till Mitt kök-konceptet. Mitt kök kommuniceras på multipla plattformar; TV och tidning utgör räckviddsmedier och ska genom frekvens bygga räckvidd över tid och en kontinuerlig närvaro hos hushållen. Eventturnén Sverigeresan, mässor och webb/mobil står för interaktivitet och låter sponsorerna personligen möta en matintresserad publik. Butiks- och tv-rättigheter låter sponsorer ta plats och kommunicera i butik.

 

Eventturnén Sverigeresan, med nedslag på åtta orter från norr till söder, utgör navet för de flesta aktiveringarna. Stjärnkocken Tommy Myllymäki bjöd på gourmetmiddag och på varje ort arrangerades matmarknader och branschseminarium där producenter och konsumenter möttes. Löfbergs Lila, en av Mitt köks huvudsponsorer, lyckades genom att använda samtliga plattformar göra lanseringen av kaffet Kharisma till en av företags bästa produktlanseringar någonsin.

 

tillbaka