Sense of Flying

Sense of Flying

Sense of Flying

Goovinn

 

Goovinn - Projektmästarna erbjuder expertis inom projektledning. Som relativt ny aktör ville man öka kännedomen om sitt varumärke och positionera sig med "projekt" och "mästare" i fokus. Lösningen blev ett samarbete med wingsuitaren Espen Fadnes, världens snabbaste flygande människa. Under Goovinns projektledning kastade sig Espen i hisnande 250 km/h utför ett norskt fjäll, i Youtube-succén Sense of Flying.

 

Goovinn sökte ett annorlunda och kommunikativt sätt att praktiskt visa upp sin expertis inom projektledning. Genomslag i sociala medier identifierades som nyckeln till en kostnadseffektiv kampanj. Wingsuiting - en av de mest extrema sporterna i världen - sågs som en spännande kommunikationsplattform. Espen Fadnes, en av sportens stjärnor, kombinerar uttrycken mästare och ödmjuk vinnarskalle, två av Goovinns ledord. I norska Stryn kunde teamet bevittna hur Espen i sin wingsuit flög i 250 km/h utför en 1 250 meter hög fjälltopp och fallskärmslandade på andra sidan fjorden. Projektet sattes upp på samma sätt som de industriella projekt Goovinn vanligtvis gör med ett tydligt mål, tidplan, kostnad, projektgrupp och arbetsmetod

 

Sense of Flying integrerades i all Goovinns kommunikation med egen kampanjsida, blogg och kanaler på Youtube och Vimeo. CBS News plockade upp nyheten på releasedagen. Discovery, BBC och otaliga tidningar och bloggar världen har lyft filmen, som efter bara 12 dagar nått över 1 miljon visningar på Youtube. Goovinn har under året ökat sin försäljning av projektledartjänster och bolagets resultat med över 30 %. Samarbetet med Espen fortsätter under 2012.

 

tillbaka