Middag hos TV3

Middag hos TV3

Middag hos TV3

TV3 och KNOCK

 

Hösten 2011 stod TV3 inför en rad utmaningar: man ville förankra varumärkeslöftet "Starka känslor - starka karaktärer" hos partners och anställda, man ville hitta ett mjukare och mer personligt anslag, och man var efter lokalbyte och omorganisering i behov av intern teambuilding. För att leverera på alla punkter krävdes en varumärkesupplevelse utöver det vanliga. Lösningen blev ett unikt och högst personligt middagskoncept med 36 individuella middagar hemma hos TV3s egna anställda.

 

Personalen delades in i grupper om tre från olika avdelningar, varav en öppnade sitt eget hem för middagen. Alla utbildades i höstens programutbud och varumärkesplattformen, för att kunna agera ambassadörer gentemot TV3:s viktigaste kunder. Samtliga middagar gav konceptuellt uttryck för TV3:s varumärke. Dekoration, mat och innehåll var identiska, men naturligtvis satte värdarnas hem och personligheter sin egen unika prägel. Middagssällskapen på 8-12 personer var en mix av TV3-personal, programprofiler och partners. Kvällens upplägg avslöjades först vid en gemensam fördrink, med en videoinspelning innehållandes en sedvanligt barbröstad Plura. Gästerna åkte vidare till sina värdar där en 4-rättersmiddag väntade. Efteråt bar det av till en uppsamlande efterfest på Berns.

 

Upplägget skapade naturligt engagemang och deltagande; gästerna diskuterade tv-landskapet och kom med egna reflektioner kring TV3:s program och varumärke. Hemmamiljön blev en idealisk plats för öppna och avslappnade samtal. TV3 visade också att man litar på sina anställda så mycket att alla, individuellt och gemensamt, får representera företaget mot dess viktigaste partners. TV3:s medarbetare blev "starka karaktärer", under en middagskväll som bjöd på genuint "starka känslor".

 

 

tillbaka