Way Out West

Way Out West

Way Out West

Luger

 

Way Out West lutar sig mot en varumärkesgrund av medvetenhet, estetik, internationalitet, urbanitet och hållbarhet, och erbjuder sina partners en dörr till en svårnådd målgrupp. I en stor stad, utan camping, attraherar Way Out West den genuint musikintresserade opinionsbildaren såväl som den allmänt evenemangsintresserade - över tre generationer. Festivalen söker partners på samma grunder som man söker artister - sponsorn måste stärka och kommunicera festivalens varumärke.

 

Way Out West är ingen kortvarig eventyta utan bygger på ett genuint publikengagemang som sträcker sig över hela året. Genom att ställa frågor som "Vad gör festivalens besökare en tisdag i mars?" och "Hur kan publikens festivalupplevelse stärkas av våra partners?" vill festivalen leverera affärsmässiga lösningar till sina sponsorer, utan att tappa cred och trovärdighet gentemot sin publik. Telia tar ut sitt samarbete med Spotify för att låta festivalpubliken konsumera sin passion, samlar innehåll för digital-tv under festivalen och låter mobilens informationssökande och kommunikation förstärka och förlänga festivalupplevelsen. SJ låter festivalbesökarna resa i en miljömedveten "gräddfil" och klädkedjan JC jobbar, genom att klä artister och kända profiler i en minibutik på VIP-området, mot bloggare och designers för att stärka sitt varumärke.

 

Way Out West förser sponsorerna med allt nödvändigt underlag om och kring festivalbesökarna för att möjliggöra individuella effektmätningar. Merparten av festivalens sponsorer är kvar år efter år - sen dag ett: Telia, Metro, SJ och år två: JC, Sony. Way Out West utsågs till Most innovative festival 2011 av MTV International.

 

tillbaka