Yasuragi Kids på stan

Yasuragi Kids på stan

Yasuragi Kids på stan

Yasuragi Hasseludden och PS Communication

 

Yasuragi Hasseludden har, med inställningen att även barn behöver lugn och ro, sedan 2003 använt konceptet Yasuragi Kids för att välkomna barnfamiljer till anläggningen. 2011 ville man hitta nya vägar för att nå familjerna och öka beläggningen under de mindre fullbokade sommarmånaderna. Lösningen blev att, med fokus på de allra minsta, låta några av de mest klassiska Yasuragi-attributen lämna Hasseludden och ta sig in till stan.

 

Yasuragi Kids starkaste målgrupp är köpstarka barnfamiljer i Storstockholm och Mälardalen (inkluderat de som tidigare varit på Yasuragi Hasseludden men då utan barn). För att få fram ett koncept som var tydligt och relevant ville man trycka på det som de flesta förknippar med Yasuragi - den klassiska blå morgonrocken med japanska tecken, yukatan, och Yasuragis mycket uppskattade radiogympa. Ett 15-tal barn i åldrarna 5-12 år genomföra radiogympa iklädda yukatas på ett antal platser i Stockholms innerstad, för att visa att även barn är gäster på Yasuragi.

 

Eventet uppmärksammades i media, av bloggare och inte minst förbipasserande Stockholmare. Med minimal budget och utan klassiska medieinvesteringar lyckades Yasuragi efter kampanjen öka beläggningen samt omsättningen med 15 % jämfört med samma period föregående år.

 

tillbaka